Composicions

“ Quan un s’inspira en quelcom bo, la música naix amb fluïdesa, Les melodies brollen; realment açò és una gran satisfacció ”.

Franz Schubert (compositor austríac:1797-1828)

PAS-DOBLES

“ PENYA EL TACO”   1995

Pas-doble dedicat a la Penya el Taco de Canyada. Estrenat l´11 de Març del mateix any per la Unió Musical de Canyada. Va ser la meva primera composició.

“ A MI CANYADA”   1996

Pas-doble dedicat al poble de la Canyada i les seves festes patronals. Estrenat per la Unió Musical de Canyada al mateix any.

“ LLUIS AMAT”     1998

Pas-doble dedicat per encàrrec al foguerer de la foguera “ Sèneca autobuses” d´Alacant Lluis Amat i estrenat per la Banda Municipal d´Alacant a l´auditori de l´Explanada de la ciutat. Es troba enregistrat als cd´s “ Música i Aniversari”  per la banda Societat Musical l´Harmonía d´Alacant i “ Nuestra Música” per la banda Municipal d´Alacant.

“ JULIÁN DE LA VEGA”   2001

Pas-doble dedicat per encàrrec a Julián de la Vega, abanderat de la banda de Alfauir i estrenat al mateix any al teatre de dita Localitat. La peculiaritat del pas-doble, és el trio, on solament s´escolta un quintet de saxos acompanyats armònicament per els trombons i la tuba.

“ ENCARNI FERRANDIZ”   2003

Pas-doble dedicat per encàrrec a Encarni Ferrandiz, membre de l´esquadra “Piratas Jónicas” de Villena i estrenada el día de l´entrà del mateix any.

“ FUSTA, MANTA I PATILLES”    Pas-doble contrabandista  2004

Pas-doble escrit per a la penya “ Salerno” de Canyada, que des de fa uns anys ixen desfilant de contrabandistes i estrenada el día de l´entrà de l´any 2005. Esta enregistrat al cd “Cañada festera” per la Unió Musical de Canyada. dedicada molt  especialment a Paco, Pepe i José Ramón  (Joe).

“ SHEKMETH”   2004

Pas-doble dedicat a la cort de reines i dames de les festes de Canyada del mateix any. Va ser interpretat per la Unió Musical de Canyada. També esta enregistrat al cd “Cañada festera”  .

“ BRISA MEDITERRÀNIA”     Pas-doble de concert  2005

Pas-doble inspirat en les platjes de Punta Prima de Menorca, i la història i militar de l´Illa. Va ser composat el primer any d´estància a l´illa de Menorca, residint a Punta Prima. El só de les ones queda reflectit en una melodía ondulant… el trio molt pausat, i el fort final,evoquen el carácter militar …..

“ PENYA MAROMOTS”     2008

 Pas-doble dedicat a la meva penya per el 20 Aniversari a les festes patronals del poble. Estrenat el 14 de juliol a l´entrà per la banda Primitiva de Palomar.

“ EL TRESOR DE L´ILLA”   2010

Pasdoble  dedicat a la meva dona Reme i al meu fill Pau, que per a mi són el tresor de Menorca. Pasdoble de tall clàssic que barretja temes populars d´Alacant com ” serra de mariola”, ” a la voreta de la mar”, ” les fogueres de Sant Joan” amb cançons populars menorquines ( les quals predominen al pasdoble) com ” són teus ullets…”, ” un senyor damunt un ruc” i ” jo voldria tornar a Menorca”… on va nèixer Pau …la nit més freda…. una nit molt especial en la que la neu va cobrir de blanc tota l´illa de Menorca. 

Actualment s´està editant a l´editorial catalana Brotons&Mercadal.

MARXES MORES

“ CAPITANIA MOROS VERDES JIJONA 96”  1996

Composició dedicada a la Comparsa de Moros verds de Xixona. Manté el tall clàssic de marxa mora. acabada el 2 d´abril del 96 i estrenada a l´entrada de Xixona del mateix any per la SUM de Canyada, que va ser molts anys banda oficial de la comparsa.

“ SAHARA” ( Fanfarria Mora) 1998

Fanfàrria escrita  l´any 1998 i estrenada  aquest mateix any  a l´entrà d´Alcoy  amb el Ballet d´Inma Cortés  a la Capitanía dels Benimerins d´aquell any. La Coreografía tractava sobre el “Jardí del Teneré”  una zona del desert del Sahara. Escrita per a dolçaines i metalls i estrenada per el Grup de dolçainers “El Sogal” de Castalla i la Banda “Sones” de Sax.Va ser gravada al concert del mig any fester de Sax al Tatre Principal de dita Localitat l´any 2002.

“BOABDIL, ( L´últim  Rei Nazarí) “.  2002

Marxa Mora escrita a l´any 2002. basada en la història d´aquest gran Rei Nazarí de Granada. La seva peculiaritat és que al trio, una veu de dona, recita la famosa frase que Fàtima, va dir-li al seu fill: …” plora com a dona el que no has defés com un hòme”. Música i Poesia juntes.

“CORÁN”  .  2002

Marxa Mora escrita a l´any 2002. Aquell mateix any va ser interpretada per primera vegada per la Banda “ Sones” de sax al teatre de la localitat. Al 2003 va ser dedicada a Paco Ferriz, per petició per a l´esquadra d´abencerrajes de Villena i va ser interpretada al 2006 al Teatre “Ruperto Chapí” de Villena per la Banda Municipal de la localitat. Enregistrada en el cd “ nos llaman los arrastraos”  que recull obres composades per a la comparsa de marruecos de Villena. S´escolta tots els anys a l´entrà de Villena.

 “AL-MURABIT”  .  2003

Fanfàrria mora per a metalls i percussió, escrita per encàrrec per a l´obertura de l´entrà de Castelló de la Ribera. Interpretada pel grup de metalls i percussió de la mateixa localitat.

“ ZAINAB´S”   2006

Per a Dolçaina i Banda escrita al juny del 2007 per a Mª Virtu Milán García de la Esquadra Especial “Zainab¨S” del Bando Marroquí de Villena. En aquesta marxa podem apreciar varios motius ritmics i melòdics que aniràn apareguent durant tota l´obra en els diferents instruments. Combina temes característics de les marxes mores d´abans amb ponts modulants i acords característics de la música del segle XX.

“ AL- AZHOR , EL NAZARÍ ” 2007

 Escrita al 2007 ,i dedicada a Alejandro Azorín Valdes, gan fester de la comparsa de Nazaríes de Villena. Marxa Mora, que combina melodies molt càlides amb ritmes, sudamericans com la cumbia, el son, guajira i bossa nova. Estrenada per la Banda Municipal de Villena al Teatre ” Ruperto Chapí”  el 8 de març de 2008.

MARXES CRISTIANES

“ MARCHA DELS TEMPLARIOS”. 1996.

Marxa  Cristiana escrita  l´any 96 amb motiu de la Capitania Cristiana dels Templaris de Mutxamel l´any 1997.

“ EXCALIBUR ”. 1999

Marxa Cristiana escrita a l´any 1999, i estrenada al Teatre Principal de Sax per la Banda “ Sones” de Sax al 2002. Es tracta d´una marxa cristiana clássica, per a dolçaines i banda. Com a principals característiques destaquem els ritmes i les melodíes per quartes i quintes típiques de l´Edat Mitja. També escoltem com està forjant-se la famosa espasa excalibur amb uns cops de iunque al principi i com es desenvainada al final de la peça.

“ JERUSALEM TERRA SANTA”   2001

Marxa Cristiana, estrenada per la Banda “ Sones” de Sax al Teatre de la ciutat, i enregistrada al Cd “  III Congreso Nacional de las fiestas de Moros y Cristianos” per la Unió Musical de Petrer i presentat al 2001 a la Catedral de Murcia. Actualmente s´ha afegit cor mixte per petició de l´abanderat cristiá d´Ontinyent per a l´entrà cristiana 2009.

“ ARTUR” 2003

 Marxa Cristiana escrita a l´any 2003 i estrenada al 2005  a la Fira Medieval d´Eivissa a d´alt Vila (el Castell) per la Banda Simfónica d´Eivissa. Obra basada en les històries i llegendes artúriques. Vaig ser comvidat a dirigir-la.

“ ALS JOGLARS”  2004

 Composta i dedicada al Grup de Dolçainers “ El Sogall” de Castalla, es tracta d´una Marxa  per a Dolçaines , metalls i percussió. Estrenada a la Casa de Cultura de Castalla per “El Sogall” al febrer del 2003 i a l´entrà Cristiana d´Alcoi a la Capitanía de la Filà Navarros amb el Ballet d´Inma Cortés d´Alcoy amb una  Coreografía de la Batalla de las Navas de Tolosa a l´any 2004.

“ARRELS LLAURADORS”  2004

Pas masero dedicat a la penya “ Maromots” de Canyada i estrenada amb el Capità Masero d´Ibi del 2004. Esta basada en  els temes populars “ Ja ve cento de ca la novia” , el qual es repeteix als fortsi Cal destacar el trio amb el tema de la tarara , on la dolçaina te un paper important, donant-li un color més popular.  Va ser interpretada a la diana de gala d´Ontinyent amb l´escuadra ” Al Camp anar” en la Capitanía Cristiana. Esta enrgistrada als cd´s  “ Cañada Festera” interpretada per la Unió Musical de canyada i al doble cd “ Musica Masera” per la Banda Municipal de Villena.

“ SARAGÜELLS”  2005

 Fanfàrria Masera per a dolçaines i metalls. Es tracta d´una obra molt alegre i senzilla,on trobem una melodía popular catalana (la pastoreta) per disminució i ampliació de valors i que s´escolta durant tota la composició.

“ TIO LLOPIS” 2006

 Pas Masero escrit  a Maó al 2006, per a la Capitanía dels Maseros de Banyeres de Mariola del 2007. Estrenada per la Banda de Música de Banyeres a l´exaltació de Capitans i Bandereres i Pregó de les festes  el dia 9 d´abril de 2007. I per la Banda de Bocairent a l´entrà de les festes de Banyeres del 2007. Composició alegre on s´escolta una variació rítmica del tema popular “Serra de Mariola” al principi i al final de l´obra. La Dançà també és una variació d´un tema popular de l´Edat Mitja, el qual era tocat i ballat per l´època de la recoleció  a la zona de València. Esta enregistrada al doble cd “ Musica Masera” per la Unió Musical “ L´Aranya” d´Albaida.

“ PAS ALS MEUS” 2006 

 Pas Contrabandista escrit a Maó al desembre del 2006, per a la Penya “ Salerno”  de la Canyada amb motiu del seu 20 Aniversari a les Festes Patronals del poble on desfilen de Contrabandistes.

“AL CAMP ANAR”  .  2008

Pas Masero, basat en temes populars d´Ontinyent per a l´esquadra de la comparsa de llauradors de la ciutat “ Al camp anar” amb motiu del seu 25é aniversari. Dedicada especialment a David Gil i Climent , gran músic i fester, va ser estrenada a l´entrà d´Ontinyent del 2008 amb la Capitanía Cristiana. 

“ OBSIDIONIS” 2008

El nom en llatí d´aquesta Marxa Cristiana  escrita per als Capitans de la Comparsa de Cristians de Castalla, vol dir “ Asedio” . Basada en el madrigalisme de la creu i amb la fórmula rítmica de la frase que els Cavallers Templaris cridaven abans de la lluïta “Deus lo volt” i que s´escolta abans del primer fort que cada vegada creix més. Al centre de la composició escoltem una Allemanda que després es barrejarà amb el fort final dels metalls, sempre escoltant el madrigalisme de la creu i la rítmica de la frase templaria. Va ser estrenada a l´Entrà de Castalla del mateix any per la Banda Ateneu Musical de la ciutat.

CERCAVILES

“ CAMÍ DE L´HORT ” 2006

Cercavila per a dolçaines i tabal . el nom fa referència a un camí que va des del poble de Canyada cap a la serra. escrita al 2006  per a la penya  “ Maromots”  de Canyada.

“ EN LLUIS I NA MARIA ” 2009

Cercavila per a Gralles i tabal . dedicada a la colla de Gralles dels Gegants i Capgrossos de Sant Lluis ( Menorca). En Lluis i Na Maria, son els gegants que ballen a les festes del poble. Esta basat en temes populars (romanços) de Sant Lluis com son “ Na Melis” i “La Porquerola”. Escrita en 6/8 amb una forma binària ABB´A´.

“  ES PLÀ DE SA CREU” 2009

Cercavila per a Gralles i tabal. el nom de la cercavila es correspon amb el nom que rep la plaça de Sant lluis, on ballen els Gegants i Capgrossos i els cavalls menorquins relalitzen el “ Jaleo” . Escrita en 2/4 , es tracta d´una  cercavila curta amb una mateix tema, també de caràcter popular.

 MÚSICA DE CAMBRA

“ 2 NOCTURNS ” 1992

2 temes  per a piano escrits l´any 92. es van emprar per posar música a un video documental sobre les festes de canyada, l´any que la meva germana Leo va ser dama d´honor.

“ HIMNE A SANT CRISTÒBAL ” 2005

Himne de tall clàssic per al Patró del poble de Canyada. Escrit per a corda, quintet de vent, trompeta, trombó, timbals i cor mixte. La lletra es de Angeles Ferrer Bernabeu. Composició inèdita.

“  PRIMAVERA D´HIVERN” Sonatina per  a saxo alt i piano. 2008

Nivell Curricular:

4t curs d’Ensenyaments elementals / 1r Curs d’Ensenyaments Professionals

 Duració aproximada (4’ 1’’).

Primavera d´hivern fa referència a un terme menorquí per  referir-se a la tardor. La sonatina s’anomena així ja que es va escriure durant la tardor del 2008 a Menorca. Escrita en la tonalitat de La bemoll Major per a piano (Fa Major) per al saxòfon alt.

L’obra presenta una estructura en forma sonata amb quatre breus moviments:

I.                Introducció i tema A en un tempo Andante. (c.1 al 42)

II.              Tema B amb tempo Allegro.(c. 43 al 92)

III.            Petit desenvolupament Mesto amb temes de A i de B amb el mateix tempo d’Allegro.(c. 93 al 106)

IV.            Reexposició. A´ amb canvis en la melodia original que és més curta respecte a la primera.(c. 107 al 116)

Editada al´editorial  catalana  Brotons&Mercadal  al 2011.

“  IMPRESSIONS CÒSMIQUES”  Per a Saxo Alt soles. 2010

Nivell Curricular: 2n /3r Ensenyaments Professionals.  Amb una duració total aproximada  de 12′ 00”.

Dividida en tres parts , és una obra eclèctica on es barregen diferents llenguatges com el modal, l´espectral i el serial. Esta basada en tres constelacions estelars que estan molt a prop de sí mateixes i comparteixen una estrela  en comú anomenada ALPHERATZ . Cada constelació es correspon a un moviment de la obra. Les constelacions són: Andròmeda, Cassiopea i Pegasus.

I.  Andròmeda: d.a. 4’ 20’’    Tempo lent.

 Manté la forma clàssica de sonata ABA’, on A, és un fragment purament espectral, però on es presenta de forma aleatòria una escala de tons sencers. B presenta un tema més legato extret de l´escala exàtona i en quasi sempre a final de frase, apareix qualque quart de to o multifònic que enllaça amb la següent…

II.  Cassiopea  d.a. 3’ 06’’    Tempo Adagio.

manté una forma lliure. Després del final d´Andròmeda, el començament de Cassiopea presenta el dibuix en forma de W, amb les notes de l´escala exàtona del c. 25 d´Andròmeda.

III.  Pegasus.  D.a. 5’ 35’’   Tempo Andante

Aquest darrer moviment, manté una forma rondó ABACA , on es barrejen els  temes d´Andròmeda i Cassiopea amb el tema del Pegasus.

“  URUKK EL GNOMO ”  Per a Saxo Alt o Flauta, piano i Narrador (opcional). 2011

Nivell Curricular: 2n  d´Ensenyaments Elementals. Duració aproximada 1´50´

Es una composició amb una forma ABA, que comença amb una introducció de 6 compassos al piano. Deprés d´aquesta introducció arribem a la Primera Secció A que consta de 16 compassos. els següents 4 compassos, són un enllaç del piano i el saxo amb la segona secció B en un tempo diferent (Adagio) i amb un tema en legato ( cançó d´Allow ) extret de la primera secció. amb un ritardando arribem a la reexposició del tema A aquesta vegada més ornamentat, per acabar amb una coda de 4 compassos.

“  EN UNA NOCHE MUY FRÍA”  Nadala  2011

Obra per a soprano, cor infantil, quintet de vent, violoncel i percussió.

Duració aproximada 1´50´

nadala  escrita en compàs 6/8 , manté una línia mel·lòdica de caire popular en l´estil  de dança renaixentista , amb la forma de Zéjel:  un baix continu , un ostinat en la percussió  i sobre un esquema de dança, on prevaleixe el caràcter sincopat i les harmonies tonals i contemporànies, són els trets que el caracteritzen. Les estrofes s´enllaçen entre elles mitjançant unes soldadures. L´alternança entre la soprano i el cor és una de les característiques així com la veu sense entonació ( evocant als pastors) i l´atribució d´instruments a determinades frases del text.

Anuncis